Op pad met de trein: samen een lekker dagje eropuit!

Door

In de vakantie ga ik vaak een dagje met de trein samen met mijn zoon. Ik speur internet af naar de voordeligste treinkaart voor mij en koop een railrunner voor hem (vanaf 4 jaar noodzakelijk). Vandaag gaan we van station Oldenzaal naar station Deventer Colmschate. Daar zou namelijk een erg leuke speeltuin zijn.

Goede start

Ik laad de kaartjes in de NS app. Dan hoef ik niet telkens in en uit te checken en kan ik via mijn telefoon het kaartje laten zien aan de conducteur. Mijn zoon gaf aan dat hij een papieren kaartje wel leuker vindt, dus misschien de volgende keer weer een railrunner uit de automaat. Vandaag gaan we naar de Scheg en dan wel naar de speeltuin zomereditie. Ze hebben er ook nog een zwembad. Je kunt er een combinatieticket kopen voor zwemmen en spelen of alleen een ticket voor het speelparadijs. Dat laatste hebben wij gedaan. Voor het zwembad komen we graag nog een andere keer terug. Meer informatie, ook over de speciale wintereditie, vind je op De Scheg.

We stappen vandaag drie keer over, gewoon omdat het leuk is en de reis dan lekker lang duurt. De auto parkeer ik gratis bij station Oldenzaal.
Van Oldenzaal reizen we met de trein naar Hengelo, dan rennend naar het andere perron om de trein naar Almelo te pakken. Daar hebben we tijd voor een heerlijke kop warme chocolademelk. De laatste trein pakken we naar Deventer Colmschate. Daar aangekomen, lopen we helemaal om het grote gebouw de Scheg heen, zodat we bij de binnenspeeltuin komen. Een hele grote open hal.

warme chocolademelk

kopje warme choco als we wachten op de volgende trein

Het speelparadijs als tussenstop

Eenmaal binnen aangekomen, kijkt mijn zoon even onwennig rond, want het is mega groot, maar hij heeft al snel dikke lol. Eerst alle skelterbanen uitproberen. Daarna op het springkussenparcours. En door naar het volgende springkussen. Mama springt ook even gezellig mee. No pictures 😉 Daarna door naar de opblaasbare voetbalvelden. Mijn zoon heeft al snel een vriendje waar hij samen mee voetbalt en plezier maakt. Dan komt ineens Dave de Viking nog langslopen in de speeltuin voor een high five/fotomomentje. Alleen had mijn zoon op dat moment meer oog voor de speeltuin. Via de website is er nog een leuke kleurplaat te downloaden.

De speeltuin is een open ruimte. Voor mij op het bankje net te fris, dus jas aan. De kinderen zijn in beweging, dus voor hen is het warm genoeg. Het was zonnig weer en 13 graden. Muziek stond wel hard en niet mijn smaak. Hoewel Thunderstruck van AC/DC kon ik wel waarderen :). Naast de springkussens ligt een grasmat, ziet er leuk uit, maar volgens mij geen nut als een kind valt. Er staat ook duidelijk aangegeven dat je zelf toezicht moet houden en dat het spelen op eigen risico is. Na twee uur spelen is het tijd voor pauze, dus naar het restaurant voor een tosti met een drankje erbij. Bij de tosti zitten chips. Mijn zoon is nu helemaal happy en zegt “ik wil hier wel wonen mama”. Na de lunch wil hij snel weer door met spelen. Inmiddels zit ik lekker op een bankje in de zon mijn blog te schrijven en mijn zoon vermaakt zich optimaal.

speelparadijs

speelparadijs als tussenstop op ons dagje samen met de trein

En weer met de trein naar huis…

Straks nog een ijsje en dan weer met de trein naar huis. Zal wel een lekkere rustige terugreis worden, verwacht ik na al dat spelen. Alleen daar heb ik me in vergist. Toen hij drie was, hing hij op de terugweg lekker tegen me aan te chillen. Nu met bijna 5 is hij nog steeds enthousiast en vol aan. Hij wil elk plekje in de trein zien. Het was ook net een dubbeldekkertrein, dus boven en beneden moesten beide uitgeprobeerd worden en ook de klapstoeltjes in de halletjes ;).

Ik heb genoten van een dagje in de trein samen met mijn zoon en hij al helemaal! Het speelparadijs was de kers op de taart en een superleuke tussenstop!

Over Yvette

Meer blogs van Yvette lezen? Kijk dan even hier!