Camping De Molenhof in Reutum is supertof!

Door

De Molenhof zou onze test worden voor onze aangeschafte vouwwagen. In 2018 hebben we een vouwwagen aangeschaft, maar daar hadden we een slechte start mee. Echter, we wilden dit toch nog een kans geven. We zochten een camping in de buurt en hoopten op mooi weer. De camping werd De Molenhof. Een camping met top faciliteiten en niet onbelangrijk; lekker dichtbij! Wordt het een Go of NO GO voor onze vouwwagen……?

Onze vouwwagen
Onze vouwwagen…

De vouwwagen…

Aan het einde van de zomer 2018 bedachten we dat een vouwwagen perfect bij ons zou passen. We zagen het wel zitten om met een vouwwagen in Nederland lekker een weekend/week weg te gaan bij mooi weer. Echter, het échte campingleven waren we (nog) niet echt gewend. We gaan in de zomervakanties wel altijd naar het buitenland op een camping, maar dan in een stacaravan en niet in een tent, caravan of vouwwagen.

Vouwwagen GO or NO GO

Wij wilden de vouwwagen in 2018 toch nog wel even testen voordat we op vakantie naar Frankrijk zouden gaan. Dit verlangen was erg groot, maar er was nog weinig te kiezen qua campings. Dat was een slechte start. Vorig jaar planden we 2 weekenden weg, maar beide weekenden was het slecht weer. Code oranje met het opzetten van de vouwwagen (op zich viel het mee). Mijn vriend werd ziekjes, mijn zoon krakte door het bed (waardoor wij in de voortent gingen slapen), onze zoon was net zindelijk en met het afbreken regende het. We hadden dus gemengde gevoelens over het weekend met de vouwwagen, maar we wilden het nog wel een kans geven. We zouden het nog één keer proberen om dan de keuze te maken: GO or NO GO.

Supergave camping de Molenhof

Die kans zou dan in 2019 worden. Met een paar aanpassingen en goede voorzieningen gingen we het nogmaals testen. We zochten naar een camping in de buurt voor een weekend. We zijn van de gemakken, dus een zwembad en speeltuin zijn wel erg prettig. Zo kwamen we al snel uit bij de Molenhof in Reutum, uit wat onderzoek bleek dit in 2016 de beste camping. Klinkt goed!

Molenhof zwembad
Binnenglijbaan

Installeren en ontdekken….

Op donderdagavond konden we onze vouwwagen installeren. We kregen een leuk plekje toegewezen vooraan op de camping. Een groot veldje met een geweldig speelkasteel. Dichtbij was het toiletgebouw; erg handig met een meisje die elk half uur moet plassen. En dicht bij het restaurant en het zwembad. Het kon niet beter. De kinderen vonden al snel hun weg op het veldje. Toen we nog niet alles hadden staan, kon ik de kids naar bed doen en mijn vriend kon de rest verder opzetten. Zo hadden we vrijdag rust en konden we de gehele dag de camping ontdekken.

De molenhof in reutum

Zwemmen

Onze kinderen konden niet wachten om te gaan zwemmen, maar ik wist nog niet zo goed hoe ik dit moest gaan doen met 3 kids (die nog geen zwemdiploma hebben). En geweldig zwemweer was het nou ook niet echt. Een dag later zou het mooier weer worden en ik had al een plannetje gemaakt. Vrijdag spelen in de verschillende vele speeltuintjes en zaterdag gaan we wel naar het zwembad.

Mijn zus kwam spontaan langs met haar zoons en die wilden wel graag zwemmen. Dat haalde me over en zo zijn we toch het zwembad ingedoken. Mijn neefjes (tieners) en onze kids hebben zich perfect vermaakt. Een zwembad voor elk wat wils. Ze hebben 3 ondiepe gedeeltes waar kleine kinderen kunnen badderen. Met mooie glijbanen en een waterspeelplek. Een mooi zwembad met overzicht wat voor mij ideaal was met 3 kids. Het zwembad kan nog dicht door middel van een schuifdak waardoor je met minder weer ook nog lekker kunt zwemmen.

Waterpret
Hoog bezoek

De Molen

Zaterdag hebben we rustig aan gedaan. Eerst verse broodjes gehaald, ontbeten en genoten van de verse aardbeien die werden bezorgd. Daarna zijn we naar de molen gegaan en hebben we de plonsplans ontdekt. De molen vonden onze kinderen geweldig. Deze draait elke zaterdagmiddag en is hartstikke leuk om met kinderen te bezoeken.

De molenhof in reutum

De plonsplas

De plonsplas is een gave faciliteit van de camping. In 2018 hebben ze een bijzonder systeem aangelegd, zodat er door stromend water minder snel blauwalg in het water komt en er dus geen bacteriën in het water komen. Je kunt dus de hele zomer blijven zwemmen. De plonsplans vinden onze kids geweldig. Een plas die maximaal 30 centimeter diep is, waardoor kinderen overal kunnen staan. Een plas waar ze heerlijk met modder kunnen spelen. Wat wil een kind nog meer, legaal met modder spelen. Er is een speeltafel waar je met zand en water kunt spelen, dammetjes kunt bouwen en een modderglijbaan kunt maken. Een klimgedeelte voor de oudere kinderen en een speelgedeelte voor de kleine kinderen en een kabelbaan. Voor ieder wat wils. Voor de ouders bankjes waar je op kunt zitten en een grasveldje met bomen waar je heerlijk kunt relaxen. Een warme douche, zodat je heerlijk na de tijd nog even af kunt douchen. Overal is aan gedacht.

Plonsplas Molenhof
Modderrrr

Verdere faciliteiten van camping De Molenhof

Bij het restaurant zit een gave overdekte speeltuin. Een airtrampoline, een Sona, een paar klimtoestellen en water- en speeltafels. Naast het restaurant zit het zwembad en achter het zwembad hebben ze nog een leuk voetbalveldje. Ze hebben op elk grasveldje een gave speeltuin, van groot tot klein. Ze hebben een visvijver waar wij eigenlijk niet zijn geweest. Het sanitair is goed in orde. Een familiedouche, douches op hoogte voor de kids, wasbakjes voor de kids. Je hoeft hier zelfs geen muntjes of wc-papier mee te nemen. De Molenhof is een camping, maar ook een glamping. Ze hebben er luxe lodges, kampeerhuizen en trekkershutten. Tegenover de camping is een heerlijk restaurant Antje en Billie, waar je een lekker hapje kunt eten met een klein speeltuintje.

Molenhof
Grote lol

Animatie

In het eerste weekend dat wij er stonden was er helaas geen animatie. Onze kinderen vinden dit altijd geweldig. We hebben uiteindelijk verlengd voor 2 weken en het laatste weekend was er wel animatie. Onze kinderen hebben hier gretig gebruik van gemaakt. Ze zijn geschminkt, hebben spelletjes gespeeld en ze mochten eindelijk knuffelen met Mollie. De animatie was top toen deze er was.

Mollie Molenhof
Mollie

We gaan toch nog weer kamperen

We hoorden vaak dat bekenden een seizoen op de camping verbleven. Ik verklaarde hen altijd voor gek. Totdat ik zelf ervaren heb dat dit eigenlijk best lekker is. We hebben een erg leuke vakantie gehad, we hebben het weekendje zelfs met twee weken verlengd. Het is dus een ‘GO’ geworden. We zijn zeker voornemens om volgend jaar een seizoen te gaan kamperen in de buurt (maximaal half uur rijden).

De Molenhof is echt supertof

Zit je er aan te denken om te gaan kamperen in Twente, dan raden wij zeker de Molenhof aan. Het was echt supertof. Het heeft alle voorzieningen. Ze hebben ook nog eens goede seizoensprijzen. De Molenhof is niet voor niets een 5-sterren topcamping!

Nog meer leuke campings met kinderen in Twente en omgeving

De afgelopen tijd hebben de bloggers van VETTT ervaringen opgedaan op verschillende (heel uiteenlopende) campings in én om Twente. Je leest hieronder de blogs:

Over Ellen

Meer blogs van Ellen lezen? Kijk dan even hier!