Book review: Instaproof

Door

Als Instagram-addict (als ik mijn omgeving moet geloven) mocht ik het boek INSTAPROOF van Kirsten Jassies en Joyce Nafzger reviewen. Dit boek leidt je in 15 stappen naar succes op Instagram. Daarnaast staat het boek vol met mooie plaatjes van, jawel, Instagram.

Instaproof: een plaatje

Het boek is een plaatje om te zien. Visueel ingesteld als ik ben vind ik alles wat er maar een beetje mooi uit ziet leuk en interessant. Ik kan ook boeken kopen omdat ze er leuk uit zien. Instaproof mag qua uiterlijk absoluut op de stapel. Als je het boek doorbladerd is het een bonte verzameling van allerlei mooie foto’s die van Instagram geplukt zijn gecombineerd met tekst. Alleen al voor de foto’s is het boek een aanrader.

Instaproof

Instaproof: De tips voor succes

De ondertitel zegt het al: ‘’in 15 stappen naar Insta(nt) succes op Instagram’’. Het boek is voor iedereen die een beetje interesse in Instagram heeft leuk. Toch is het met name interessant voor iedereen die het maximale uit hun Instagramaccount willen halen. De één zal dat doen omdat hij/zij een webshop heeft en Instagram gebruikt om in de picture te komen bij potentiële klanten. Of de influencers die met hun bereik interessant zijn als marketingtool. Zo zijn er tal van redenen waarom iemand zijn of haar account naar een hoger niveau wil tillen.

Het boek geeft je inzicht in de werking van Instagram en wat je kunt doen om op te vallen. Je krijgt tips hoe je het best om kan gaan met het algoritme van Instagram (het algoritme bepaalt welke foto’s jij te zien krijgt. zo zal een jonge moeder veel kind-gerelateerde foto’s te zien krijgen. Toeval? dacht het niet!)

Alle tips worden ondersteunt met foto’s van Instagramgebruikers die het perfecte voorbeeld vormen. Wist je bijvoorbeeld dat iets in je hand houden de foto minder ongemakkelijk maakt? Dus, de volgende keer met die kop koffie of bos bloemen op de foto!

Instaproof

Is Instaproof iets voor mij?

Het boek had ik binnen no-time uit. Het leest lekker weg en de plaatjes zijn prachtig. Heb ik nou uiteindelijk wat gehad aan het boek? Ja en nee. Ik ben er achter gekomen dat ik Instagram een leuke uit de hand gelopen hobby vind, maar niet de ambitie en behoefte heb om er ‘’succesvol’’ mee te worden. Mijn volgersaantal heeft me nooit geïnteresseerd en ondanks dat ik best een aantal volgers heb, heb ik hier nog nooit moeite voor gedaan en sta ik nu ook al 2 jaar stil op het gebied van groei op Instagram. En dat is voor mij helemaal prima. De kanttekening die ik hierbij moet maken is dat ik ook op geen enkele manier afhankelijk ben van dat mogelijke succes.

Als ik de ambitie had om professioneel te gaan bloggen, influencer te worden of een eigen webshop had dan weet ik zeker dat ik veel aan dit boek zou hebben gehad.

Kortom: een superleuk boek met prachtige foto’s, en voor mensen die een succesvol Instagramaccount willen hebben absoluut een aanrader! Instaproof bestel je voor 17,50 bij Bol.com.

Over Yvette